Ostavi dobar trag

i pokaži kako tvoja organizacija pozitivno mijenja društvo.

  • Osvoji podršku za svoju kampanju u vrijednosti 10.000 EUR
  • Saznaj kako prikupljati sredstva za svoje programe
  • Nauči kako najbolje ispričati svoju priču
     

#vjerujusebe

Udruga za promicanje mentalnog zdravlja Feniks prošle je godine u sklopu programa Ostavi dobar trag kreirala najbolju kampanju za prikupljanje financijskih sredstava. Nakon edukacije i mentorskih sati proveli su kampanju Sitnice dostojanstvo znače i prikupili 20.000 EUR za svoj cilj – nabavku paketa podrške za osobe na psihijatrijskom liječenju u KBC-u Split.

Udruga za promicanje mentalnog zdravlja Feniks prošle je godine u sklopu programa Ostavi dobar trag kreirala najbolju kampanju za prikupljanje financijskih sredstava. Nakon edukacije i mentorskih sati proveli su kampanju Sitnice dostojanstvo znače i prikupili 20.000 EUR za svoj cilj – nabavku paketa podrške za osobe na psihijatrijskom liječenju u KBC-u Split.

Iskustvo sudjelovanja u programu Ostavi dobar trag i provođenja pobjedničke kampanje za prikupljanje donacija podijelila je Marina Vidović, predsjednica udruge Feniks.

 

Udruga BIOM već dugi niz godina radi na zaštiti bjeloglavih supova nastojeći osigurati efektivni sustav spašavanja, a zahvaljujući iskustvu kojega su stekli u sklopu programa Ostavi dobar trag uspješno su proveli svoju kampanju. 

 

Druga je godina kako Erste banka s partnerima – Zakladom Solidarna, Social Prudence Consultingom, Panda komunikacijama i Erste zakladom – organizira program edukacijske i mentorske podrške neprofitnim organizacijama Ostavi dobar trag. Program je to u kojem podučavamo organizacije kako postići financijsku otpornost i kako prikupiti sredstva za svoje programe.  

Novosti

Predstavljamo snage koje će ostaviti dobar trag

Ideja udruge Oaza iz Rijeke odabrana za najbolju

Odabrani sudionici programa

Kome smo namijenili program?

Program Ostavi dobar trag osmislili smo za neprofitne organizacije koje svojim djelovanjem pozitivno utječu na naše društvo te koje već imaju ili razvijaju proizvod ili uslugu. Bitno nam je da je organizacija upisana kao aktivna u Registrima neprofitnih organizacija, da posluje u skladu s pozitivnim važećim zakonima i da nije u blokadi, stečaju ili likvidaciji

Tražimo neprofitne organizacije koje ostavljaju svoj trag u društvu i zajednici, bez obzira bave li se npr.:

inkluzijom marginaliziranih skupina

održivom ekonomijom

inovacijama u socijalnoj i zdravstvenoj skrbi

zaštitom okoliša 

podržavanjem razvoja lokalnih zajednica
 

kulturom ili umjetnošću 

unaprjeđenjem obrazovanja
 

amaterskim sportom

razvojem demokracije

O programu

Programom Ostavi dobar trag  želimo pomoći neprofitnim organizacijama da ostvare i unaprijede svoje djelovanje i da svojim korisnicima pruže još više. Edukativnim i individualnim mentorskim pristupom želimo pokazati kako:

  • izraditi ili unaprijediti društveni poslovni model,
  • kreirati strategiju za prikupljanje sredstava,
  • ispričati svoju priču – bila ona osobna, organizacijska ili priča korisnika te
  • unaprijediti predstavljanje na digitalnim kanalima.

 

Cilj nam je da neprofitne organizacije nauče kako svoje djelovanje u pet minuta predstaviti potencijalnom donatoru – a da on na kraju od potencijalnog zaista postane donator.

Za sudionike programa osigurali smo edukacijski program u tri modula koji smo osmislili sa svojim partnerima. Program se sastoji od edukacija, radionica i individualnih mentorskih sati.

  1. Sa Zakladom Solidarna obrađivat će se organizacija poslovnog društvenog modela i primijeniti odgovarajuća teorija promjene u poslovanju.
  2. Sa Social Prudence Consultingom analizirat će se financijsko zdravlje svake organizacije te pripremiti detaljan plan aktivnosti za prikupljanje sredstava namijenjenih konkretnom dijelu poslovanja.
  3. Od Panda komunikacija moći će se naučiti kako pridobiti pozornost i podršku donatora. Za to je potrebno znati kako ispričati svoju osobnu priču, uživo ili digitalno.  

 

Nakon ova tri modula organizirat ćemo predstavljanje fundraising kampanja pred stručnim žirijem. Pobjednička organizacija osvojit će dodatnu individualnu mentorsku i organizacijsku podršku Panda komunikacija i Social Prudence Consultinga u vrijednosti 10.000 EUR.

Na kraju programa sa svim ćemo sudionicima programa podijeliti iskustvo i tehničke detalje provedbe najbolje fundraising kampanje! Tako će organizacije same moći pokrenuti svoje kampanje, slijedeći pobjednički trag.

Pravila prijave i selekcija za sudjelovanje u programu

Kako ćemo odabrati najbolje organizacije za sudjelovanje u programu?

Prijavu može podnijeti osoba ovlaštena za zastupanje organizacije. Organizacija mora biti upisana kao aktivna u Registrima neprofitnih organizacija, poslovati u skladu s pozitivnim važećim zakonima i da nije u blokadi, stečaju ili likvidaciji.

Za program podrške bit će odabrano 11 neprofitnih organizacija prema ovim kriterijima:

  • društvena korist projekta,
  • sposobnost tima i organizacije za provedbu projekta i kampanje te
  • jasno definirana ideja, ciljevi, rokovi i očekivani rezultati kampanje.

Najbolje kampanje odabrat ćemo na temelju kvalitete i investicijskog prijedloga pripremljene kampanje.

Prijave za sudjelovanje u programu vrednovat će Selekcijski odbor u kojem su predstavnici svakog partnera programa.

Objava rezultata za sudjelovanje u programu

Imena 11 odabranih sudionika programa objavit ćemo na ovoj internetskoj stranici po završetku prijavnog procesa, najkasnije 29.9.2023.

Nakon održanih javnih prezentacija kampanja 11 sudionika, najbolju pobjedničku kampanju odabrat će stručni žiri. Pobjednička organizacija i njihova kampanja bit će objavljeni na ovoj internetskoj stranici 7.12.2023.

Kalendar događanja

1. – 24.9.2023. – prijave sudionika

25. – 29.9.2023. – intervjuiranje 20 sudionika u širem izboru

29.9.2023. – odabir 11 sudionika

kraj rujna / početak listopada 2023. – pokretanje programa

2.10. – 24.11.2023. – edukacijski i mentorski program*

  • Edukacija: Platno modela društvenog poslovanja i teorije promjene (jedan dan, osam sati)
  • Individualni mentorski sati (u razdoblju od dva tjedna, dva puta po jedan sat)
  • Edukacija: Strategija prikupljanja sredstava (radionica, četiri sata)
  • Individualni mentorski sati o strategiji prikupljanja sredstava (dva sata po sudioniku)
  • Edukacija: Komunikacija (plan komunikacija, digitalni marketing, pitch, radionica, osam sati)
  • Radionica: Kreiranje individualne priče (radionica, osam sati)

6.12.2023. – prezentacije kampanja sudionika

siječanj – travanj 2024. – kreiranje i provođenje kampanje prikupljanja sredstava za kampanju pobjednika programa

travanj 2024. – kraj kampanje i podjela iskustava  
 

*U dogovoru sa sudionicima, program će se održavati uživo i online.

Zašto smo predani ovom programu?

Ostvarujući svoju misiju svaka neprofitna organizacija stvara pozitivne promjene u društvu, ostavljajući dobar trag u životima pojedinaca, ali i u široj zajednici. Svima nam je zajednička želja da činimo stvari po kojima će nas pamtiti, da svojim djelovanjem izgradimo trajne vrijednosti i ostavimo trag u životima najbližih, ali i svima s kojima smo povezani. 

Tko nas je inspirirao?

Kad je prije nekoliko godina Centar za kulturu dijaloga iz Rijeke pokrenuo svoju kampanju za prikupljanje sredstava, uvidjeli smo da  i drugim neprofitnim organizacijama možemo pomoći u ovakvim akcijama. Popratiti ih samo financijski nije dovoljno pa smo se sjetili izreke „Ako daš čovjeku ribu, jest će je jedan dan. Međutim, ako ga naučiš pecati, pecat će cijeli život.“ I tako smo pokrenuli program u kojem neprofitne organizacije podučavamo kako prikupljati sredstva i kako mogu postati financijski otporne.

Želimo neprofitne organizacije pripremiti da ostvare maksimalni utjecaj u društvu. Vjerujemo da se, povezujući korporativni i civilni sektor, naše društvo može mijenjati nabolje. 

A budući da smo uživali radeći prošle godine sa sjajnim sudionicima, odlučili smo se i dalje prepustiti tom iskustvu.

Što očekujemo od sudionika?

Očekujemo da će se ovom programu aktivno posvetiti – baš poput nas. Trebat će izdvojiti najmanje tri radna tjedna tijekom dvomjesečnog programa:

  • jedan tjedan za sudjelovanje na radionicama te
  • dva radna tjedna na rješavanje zadataka – pripremu poslovnog društvenog modela, kreiranje i prijavu strategije za prikupljanje sredstava te individualnog storytellinga.   

Želimo da programu pristupite odgovorno, jer biste svojim eventualnim odustajanjem zapravo uskratili priliku da program koristi neka druga, jednako kvalitetna organizacija.

Dogodi li se da ipak netko odustane, napominjemo da više neće moći sudjelovati u ovom programu. 

Partneri programa

SOLIDARNA - Zaklada za ljudska prava i solidarnost stvara nove mogućnosti svim građanima da djeluju solidarno, u našem zajedničkom nastojanju da zaštitimo ljudska prava i zadovoljimo temeljne ljudske potrebe, smanjimo nejednakosti i proširimo slobode u svim društvenim sferama te djeluje kao katalizator mobilizacije resursa, promotor solidarnosti i društvene podrške  autonomnim inicijativama za zaštitu ljudskih prava u Hrvatskoj i širom Europe.

Social Prudence Consulting pruža podršku i savjetovanje u kreiranju financijske otpornosti i razvoju poslovnih modela, korporativne društvene odgovornosti i angažmanu dionika. Procjenjuje i mjeri pozitivan društveni utjecaj kroz konzalting pojedincima, udrugama i društvenim tvrtkama u usmjeravanju njihove socijalne misije i financijske održivosti.

Panda komunikacije pružaju usluge komunikacijskog savjetovanja i edukacija te osmišljavanje i provođenje kampanja s društvenim učinkom. Tvrtka je specijalizirana je za stratešku podršku udrugama i organizacijama pri javnom zagovaranju. Panda komunikacije nude širok spektar digitalnih usluga, uključujući izradu internetskih stranica i digitalni marketing. Tvrtka je predana održivom razvoju i poticanju raznolikosti.

Trebate još informacija? 

Pišite nam na ostavidobartrag@erstebank.hr ili nas nazovite na telefonski broj 072 37 1894.

Moglo bi te zanimati i...

Financiramo neprofitne organizacije

Udruzi Feniks glavna nagrada projekta Ostavi dobar trag

Ostavi dobar trag, 2022.