Donosimo vam odgovore na sva pitanja o ažuriranju podataka - što je ažuriranje i zašto je to važno za našu suradnju.
Što je ažuriranje podataka?
Matični podaci su važni za svaku poslovnu suradnju pa tako i za vašu suradnju s bankom. Promijenite li svoje osobne podatke, o tome nas obavijestite u bilo kojoj od naših poslovnica i ponesite svoj osobni identifikacijski dokument. Mi to zovemo ažuriranjem podataka, a osobnim podacima se nazivaju osnovni podaci - ime i prezime, datum rođenja, adresa i mjesto prebivališta s vašeg osobnog dokumenta.
Zašto prikupljamo vaše podatke?
Erste banka, kao i sve financijske institucije u Hrvatskoj, imaju obvezu ažurirati podatke svojih klijenata u skladu sa Zakonom o sprječavanju pranja novca i financiranja terorizma (NN 108/17, 39/19), Općim poreznim zakonom (NN 115/16, 106/18, 121/19, 32/20, 42/20) te Zakonom o administrativnoj suradnji (NN 115/16, 130/17, 106/18, 121/19). Također, obvezali ste se na ažuriranje matičnih podataka ugovorom o poslovnoj suradnji, koji ste sklopili s Erste bankom.
Brigom o ažuriranosti vaših podataka zajedno sudjelujemo u primjeni navedenih zakona na hrvatskom financijskom tržištu te time stvaramo uvjete za sigurno poslovanje.
Kako možemo ažurirati vaše podatke?
Neophodni ste nam za ažuriranje osnovnih podataka jer u poslovnici trebate predočiti važeći osobni identifikacijski dokument i potpisom potvrditi ažurirane podatke.
Koji osobni identifikacijski dokument
trebate predočiti?
- Hrvatski državljani – osobnu iskaznicu,
- državljani zemalja članica EU – europsku osobnu iskaznicu ili putovnicu,
- državljani ostalih država – putovnicu.
Ako imate odobren boravak u Republici Hrvatskoj na rok dulji od 183 dana, pri dolasku u poslovnicu trebate pokazati i dozvolu boravka / boravišnu iskaznicu, uz osobnu iskaznicu ili putovnicu.
Čim vam se promijene osnovni podaci (primjerice, promjena prezimena) dođite u najbližu poslovnicu i predočite nam osobni identifikacijski dokument.
Uočimo li da su vam se podaci promijenili, zamolit ćemo vas dopisom da ažurirate svoje podatke u nekoj od naših poslovnica. Podatke usklađujemo s podacima koje je u Jedinstveni registar računa* upisala Financijska agencija (Fina) na temelju podataka Ministarstva financija – Porezne uprave. Zato je zaista važno da takvu obavijest detaljno pročitate. U njoj ćete saznati i do kojeg roka trebate ažurirati svoje podatke.
Važno je da nas obavijestite i o promjeni telefonskog broja i e-maila da bismo uvijek mogli pravodobno komunicirati i da biste neometano mogli koristiti Georgea.
*Jedinstveni registar računa - elektronička baza podataka Fine koja sadrži podatke o svim računima i oročenim novčanim sredstvima te podatke o stambenim štednim ulozima i depozitima u kreditnim unijama svih fizičkih i pravnih osoba.
Što nam donosi ažuriranje matičnih
podataka?
Pravodobnim ažuriranjem matičnih podataka moći ćemo nastaviti našu poslovnu suradnju - moći ćete i dalje nesmetano koristiti ugovorene proizvode i usluge Erste banke te raspolagati sredstvima po svom računu.
Savjetujemo da podatke ažurirate čim prije jer samo tako ćemo vam na točnu adresu moći slati zakonske obavijesti (primjerice, izmjene Okvirnog ugovora ili Izvješće o naknadama) s točnim podacima.
Na vašu obvezu ažuriranja podataka podsjetit ćemo vas dopisom ako 40 dana nakon slanja prve obavijesti ne ažurirate podatke.
Ne, i to zbog vaše sigurnosti. Matične podatke možete ažurirati osobno u našim poslovnicama i to uz identifikaciju važećim identifikacijskim dokumentom.
Dostavljena obavijest odnosi se na promjenu prezimena i usklađivanje s podacima u Jedinstvenom registru računa. Podatak o prezimenu možete ažurirati uz predočenje stare osobne iskaznice i vjenčanog lista, odnosno drugog dokumenta na temelju kojeg vam je prezime promijenjeno, ali preporučamo da pričekate novu osobnu iskaznicu i tada dođete u poslovnicu ažurirati podatke. Podatak o prezimenu nije moguće ažurirati samo uz predočenje stare osobne iskaznice i potvrde o predaji zahtjeva za novu osobnu iskaznicu.
Adresu prebivališta možete izmijeniti isključivo uz predočenje nove osobne iskaznice na kojoj je navedena ta nova adresa.
Zakonska nam je obveza evidentirati točne i potpune podatke svojih klijenata – fizičkih i pravnih osoba. Stoga se vaša molba da vam ne šaljemo dopise ne odnosi i na ovaj o potrebi ažuriranja podataka.
Riječ je o podacima koji su zakonom propisani kao obvezni te su neophodni za naš poslovni odnos. Prilikom uspostave poslovnog odnosa s bankom, evidentiran je vaš osobni identifikacijski dokument, kao i datum njegova isteka.
U dopisu smo vas zamolili da u nekoj od naših poslovnica ažurirate svoje osobne podatke uz predočenje važećeg identifikacijskog dokumenta.
Obvezno trebate doći u poslovnicu i predočiti novi važeći dokument u sljedećim situacijama:
- identifikacijski dokument (osobna iskaznica, putovnica, boravišna iskaznica) je istekao i/ili
- mijenjali ste identifikacijski dokument ili adresu prebivališta/boravišta, ime ili prezime ili druge podatke vidljive na identifikacijskom dokumentu.
Ako to ne učinite, zbog zakonskih obaveza postoji mogućnost da vam nećemo moći pružiti ugovorene usluge ili ćemo morati otkazati ugovor (u skladu s Ugovorom i/ili Općim uvjetima pojedine usluge ili poslovnog odnosa s klijentom).
Razumijemo da neki klijenti neće moći unutar 40 dana posjetiti neku od naših poslovnica te ažurirati svoje podatke. Stoga svakako prilikom dolaska u Hrvatsku dođite u poslovnicu i ažurirajte svoje podatke.
Ako utvrdimo da s vama možemo nesmetano surađivati i provoditi zakonom propisane aktivnosti, nećemo blokirati proizvode i usluge koje kod nas koristite.
Ako ipak utvrdimo da zbog vaših neažuriranih podataka ne možemo provoditi zakonom propisane aktivnosti (primjerice, isporuku obavijesti ili općih uvjeta), možemo uskratiti ili otkazati ugovor u skladu s ugovorom i općim uvjetima pojedinog proizvoda, usluge ili poslovnog odnosa koje imamo ugovorene s vama.
Ako niste u mogućnosti posjetiti poslovnicu Erste banke u skorije vrijeme i ažurirati svoje podatke, molimo vas da nas kontaktirate na erstebank@erstebank.hr.