Treća je godina kako Erste banka organizira program edukacijske i mentorske podrške neprofitnim organizacijama Ostavi dobar trag sa svojim partnerima – Zakladom Solidarna, Social Prudence Consultingom, Panda komunikacijama i Erste zakladom. Program je to u kojem podučavamo organizacije kako postići financijsku otpornost i kako prikupiti sredstva za svoje programe.
Nakon prošlogodišnjeg programa svoje fundrasing kampanje pokrenule su pobjednička organizacija Udruga Oaza iz Rijeke te čak pet drugih organizacija – Udruga Kas iz Siska, Udruga za palijativnu skrb La Verna iz Zagreba, Udruga Uz tebe sam iz Varaždina, Humanitarna organizacija Adra iz Zagreba i Udruga Caspera iz Splita.
Za neki oblik novih korporativnih suradnji ili izlaska u širu javnost odlučile su se Udruga Maštara iz Zagreba, Udruga za podršku žrtvama i svjedocima iz Vukovara i neprofitna organizacija Institut Plavi svijet s Velog Lošinja.
Eto nam sjajne motivacije za organizaciju trećeg ciklusa našeg programa!
Odabrani sudionici programa Ostavi dobar trag 2024.
Kome smo namijenili program?
Program Ostavi dobar trag osmislili smo za neprofitne organizacije, koje svojim djelovanjem pozitivno utječu na naše društvo te koje već imaju ili razvijaju proizvod ili uslugu. Bitno nam je da je organizacija upisana kao aktivna u Registrima neprofitnih organizacija, da posluje u skladu s pozitivnim važećim zakonima i da nije u blokadi, stečaju ili likvidaciji.
Tražimo neprofitne organizacije koje ostavljaju svoj trag u društvu i zajednici, bez obzira bave li se, primjerice:
inkluzijom marginaliziranih skupina
kulturom ili umjetnošću
održivom ekonomijom
unaprjeđenjem obrazovanja
inovacijama u socijalnoj i zdravstvenoj skrbi
amaterskim sportom
zaštitom okoliša
razvojem demokracije
podržavanjem razvoja lokalnih zajednica
O programu
Programom Ostavi dobar trag želimo pomoći neprofitnim organizacijama da ostvare i unaprijede svoje djelovanje i da svojim korisnicima pruže još više. Edukativnim i individualnim mentorskim pristupom želimo pokazati kako:
- izraditi ili unaprijediti društveni poslovni model,
- kreirati strategiju za prikupljanje sredstava,
- ispričati svoju priču – bila ona osobna, organizacijska ili priča korisnika te
- unaprijediti predstavljanje na digitalnim kanalima.
Cilj nam je da neprofitne organizacije nauče kako svoje djelovanje u pet minuta predstaviti potencijalnom donatoru – a da on na kraju od potencijalnog zaista postane donator.
Za sudionike programa osigurali smo edukacijski program u tri modula, koji smo osmislili sa svojim partnerima. Program se sastoji od edukacija, radionica i individualnih mentorskih sati.
- Sa Zakladom Solidarna obrađivat će se organizacija poslovnog društvenog modela i primijeniti odgovarajuća teorija promjene u poslovanju.
- Sa Social Prudence Consultingom analizirat će se financijsko zdravlje svake organizacije te pripremiti detaljan plan aktivnosti za prikupljanje sredstava namijenjenih konkretnom dijelu poslovanja.
- Od Panda komunikacija moći će se naučiti kako pridobiti pozornost i podršku donatora. Za to je potrebno znati kako ispričati svoju osobnu priču, uživo ili digitalno.
Nakon ova tri modula organizirat ćemo predstavljanje fundraising kampanja pred stručnim žirijem. Tri najbolje organizacije osvojit će dodatnu individualnu mentorsku i organizacijsku podršku za provedbu pobjedničkih kampanja svaka u vrijednosti od 9000 EUR.
Dodatnu individualnu mentorsku i organizacijsku podršku Zaklade Solidarna, Panda komunikacija i Social Prudence Consultinga (vrijednosti 5700 EUR i trajanje oko 50 sati po organizaciji)
Džeparac za marketinšku kampanju (3300 EUR).
Na kraju programa sa svim ćemo sudionicima programa podijeliti iskustvo i tehničke detalje provedbe triju fundraising kampanja! Tako će organizacije same moći pokrenuti svoje kampanje, slijedeći pobjednički trag.
Pravila prijave i selekcija za sudjelovanje u programu
Prijavu može predati osoba ovlaštena za zastupanje organizacije. Organizacija mora biti upisana kao aktivna u Registrima neprofitnih organizacija, poslovati u skladu s pozitivnim važećim zakonima i ne smije biti u blokadi, stečaju ili likvidaciji.
Za program podrške bit će odabrano 11 neprofitnih organizacija prema ovim kriterijima:
- društvena korist projekta,
- sposobnost tima i organizacije za provedbu projekta i kampanje te
- jasno definirana ideja, ciljevi, rokovi i očekivani rezultati kampanje.
Najbolje kampanje odabrat ćemo na temelju kvalitete i investicijskog prijedloga pripremljene kampanje.
Prijave za sudjelovanje u programu vrednovat će Selekcijski odbor, u kojem su predstavnici svakog partnera programa.
Imena 11 odabranih sudionika programa objavit ćemo na ovoj internetskoj stranici po završetku prijavnog procesa, najkasnije 30.9.2024.
Nakon održanih javnih prezentacija kampanja 11 sudionika, najbolje tri pobjedničke kampanje odabrat će stručni žiri. Tri pobjedničke organizacije i njihove kampanje objavit ćemo na ovoj internetskoj stranici 9.12.2024.
2. – 22.9.2024. – prijave sudionika
23. – 27.9.2024. – intervjuiranje 20 sudionika u širem izboru
30.9.2024. – odabir 11 sudionika
početak listopada (3.10.) 2024. – pokretanje programa
7.10. – 29.11.2024. – edukacijski i mentorski online program
- Edukacija: Platno modela društvenog poslovanja i teorije promjene (jedan dan, osam sati)
- Individualni mentorski sati (u razdoblju od dva tjedna, dva puta po jedan sat)
- Edukacija: Strategija prikupljanja sredstava (dvije radionice, svaka po četiri sata)
- Individualni mentorski sati o strategiji prikupljanja sredstava (dva sata po sudioniku)
- Edukacija: Komunikacija (komunikacija i PR; komunikacijski plan, radionica traje četiri sata)
- Radionica: Kreiranje individualne priče i priprema prezentacije za pitch (radionica, osam sati)
- Individualni mentorski sati (u razdoblju od dva tjedna, dva puta po jedan sat)
6.12.2024. – prezentacije kampanja sudionika (program će se održavati uživo)
siječanj – svibanj 2025. – kreiranje i provođenje kampanje prikupljanja sredstava za tri pobjedničke kampanje pobjednika programa
lipanj 2025. – kraj kampanja i podjela iskustava
Ostvarujući svoju misiju svaka neprofitna organizacija stvara pozitivne promjene u društvu, ostavljajući dobar trag u životima pojedinaca, ali i u široj zajednici. Svima nam je zajednička želja da činimo stvari po kojima će nas pamtiti, da svojim djelovanjem izgradimo trajne vrijednosti i ostavimo trag u životima najbližih, ali i svima s kojima smo povezani.
Kad je prije nekoliko godina Centar za kulturu dijaloga iz Rijeke pokrenuo svoju kampanju za prikupljanje sredstava, uvidjeli smo da i drugim neprofitnim organizacijama možemo pomoći u ovakvim akcijama. Popratiti ih samo financijski nije dovoljno pa smo se sjetili izreke „Ako daš čovjeku ribu, jest će je jedan dan. Međutim, ako ga naučiš pecati, pecat će cijeli život.“ I tako smo pokrenuli program u kojem neprofitne organizacije podučavamo kako prikupljati sredstva i kako mogu postati financijski otporne.
Želimo neprofitne organizacije pripremiti da ostvare maksimalni utjecaj u društvu. Vjerujemo da se, povezujući korporativni i civilni sektor, naše društvo može mijenjati nabolje.
A budući da smo uživali radeći dvije godine sa sjajnim sudionicima, odlučili smo se i dalje prepustiti tom iskustvu.
Očekujemo da će se ovom programu aktivno posvetiti – baš poput nas. Trebat će izdvojiti najmanje tri radna tjedna tijekom dvomjesečnog programa:
- jedan tjedan za sudjelovanje na radionicama te
- tri radna tjedna na rješavanje zadataka – pripremu poslovnog društvenog modela, kreiranje i prijavu strategije za prikupljanje sredstava te individualnog storytellinga.
Želimo da programu pristupite odgovorno, jer biste svojim eventualnim odustajanjem zapravo uskratili priliku da program koristi neka druga, jednako kvalitetna organizacija.
Dogodi li se da ipak netko odustane, napominjemo da više neće moći sudjelovati u ovom programu.
Očekujemo da će provesti svoju pobjedničku fundrasing kampanju tijekom 2025., idealno u prvoj polovici godine. Da bi to mogli napraviti, trebat će izdvojiti organizacijske resurse – upravljački i operativni tim i volontere.
Trebat će ekipirati tim za marketing 😉
Organizaciju će trebati izložiti široj javnosti, pravnim subjektima i medijima. Zato će ekspertni tim čitavo vrijeme pružati podršku – od pripreme, implementacije, aktivne kampanje i revizije rezultata.
Upoznajte dosadašnje sudionike
Zahvaljujući našem programu svoj trag ostavljaju mnoge udruge.
Partneri programa
Erste zaklada razvija projekte kroz tri programa: društvene aktivnosti, kultura i Europa. Temeljena na tradiciji štedionice, danas je jedna od najvećih zaklada u regiji. Programi se bave društvenom kohezijom, kulturnim razvojem i poviješću, te izazovima europskog ujedinjenja, uz podršku poboljšanju životnih uvjeta u regiji.
SOLIDARNA - Zaklada za ljudska prava i solidarnost omogućava građanima djelovanje u zaštiti ljudskih prava i zadovoljavanju temeljnih potreba. Cilj je smanjenje nejednakosti i širenje sloboda u društvu, a zaklada djeluje kao katalizator mobilizacije resursa i promotor solidarnosti te podrške autonomnim inicijativama u Hrvatskoj i Europi.
Social Prudence Consulting pruža podršku i savjetovanje u kreiranju financijske otpornosti i razvoju poslovnih modela, korporativne društvene odgovornosti i angažmanu dionika. Procjenjuje i mjeri pozitivan društveni utjecaj kroz konzalting pojedincima, udrugama i društvenim tvrtkama u usmjeravanju njihove socijalne misije i financijske održivosti.
Panda komunikacije pružaju usluge komunikacijskog savjetovanja i edukacija te osmišljavanje i provođenje kampanja s društvenim učinkom. Tvrtka je specijalizirana je za stratešku podršku udrugama i organizacijama pri javnom zagovaranju. Panda komunikacije nude širok spektar digitalnih usluga, uključujući izradu internetskih stranica i digitalni marketing. Tvrtka je predana održivom razvoju i poticanju raznolikosti.
Trebate još informacija?
Pišite nam na ostavidobartrag@erstebank.hr ili nas nazovite na telefonski broj 072 37 1894.