Poštovani,

obavještavamo Vas o izmjeni uvjeta u poslovanju s građanstvom.

1. Izvadak iz Odluke o naknadama

Izmjene u Izvatku iz Odluke o naknadama odnose se na terminološko usklađivanje, pripajanje s dijelom ECC-a, ukidanje zadavanja Obavijesti o stanju računa na upit koja je dio Erste SMS usluge.

Detaljniji opis izmjena:

  • ukidamo naknade koje su se odnosile na poslovanje s kreditnim karticama ECC-a,
  • dopunjujemo da se vođenje tekućeg računa i opunomoćenikovo korištenje računa za mlade osobe do 25. godine odnosi i na sve studente,
  • dopunjujemo tarifu za uplatu gotovog novca (osim kovanica) na našim blagajnama, koja se odnosi i na uplate na račun druge fizičke osobe unutar Erste banke,
  • dopunjujemo pojašnjenje za tarifu uplate i isplate kovanica eura (svih apoena) u korist računa građana za iznose veće od 27,00 EUR tako da se naknada obračunava po klijentu dnevno,
  • usklađujemo naziv tarifa za reklamacije u platnom prometu pa se ta tarifa odnosi na sve valute u međunarodnom i prekograničnom platnom prometu,
  • kod Erste SMS usluge ukidamo Obavijest o stanju računa na upit,
  • uvodimo naknadu za novu uslugu:

KEKS Plus je usluga koja će se moći otvoriti u aplikaciji KEKS Pay, a sadržavat će niz pogodnosti, o čemu ćemo Vas

pravodobno obavijestiti na internetskoj stranici Erste banke, preko aplikacije KEKS Pay i na drugi ugovoreni način.

2. Opći uvjeti Računa

Od 1.10.2024. mijenjaju se Opći uvjeti Računa zbog:

a) pripajanja dijela ECC-a Erste banci

  • radi pripajanja dijela ECC-a Erste banci uvodimo pojmove Kreditna kartica (1.69.) i Nalog za otplatu troškova po kreditnoj kartici (1.68);
  • u točki 6.1. dopunili smo da se pod autoriziranom transakcijom smatra klijentov Nalog za otplatu troškova po kreditnoj kartici;
  •  u točki 14. opisali smo otplatu troškova po kreditnoj kartici terećenjem odabranog tekućeg računa ili žiroračuna.

Terećenje računa provodit će se na temelju potpisane suglasnosti za terećenje računa koju je klijent dao Erste banci. Izvršenje otplate troškova po kreditnoj kartici terećenjem računa je bez plaćanja naknade;

 

b) ostalih izmjena

  • brisali smo točke 5. i 6. radi ukidanja usluge prešutnog prekoračenja;
  • brisali smo Načela odgovornog financiranja iz točaka 6.21 i 27.5, obzirom na njihovu primjenu na pravne osobe;
  • dopunili smo točke 4.1., 6.14. i 20.6., u kojima navodimo da prestajemo izvršavati naloge za uplate gotovog novca i naloge za isplate gotovog novca te da ne provodimo otkup i prodaju efektive u valutama DKK, NOK i SEK;
  • dopunili smo točku 6.1. na način da klijent može dati Erste banci suglasnost za otplatu kredita i podmirenje drugih obveza prema Erste banci terećenjem njegovog računa;
  • u točkama 12.1. i 12.3. precizirali smo po kojim se računima može ugovoriti trajni nalog i definirali odabir opcija prijenosa sredstava kod ugovaranja trajnog naloga kao i da je za provedbu trajnog naloga potrebno da nakon njegova izvršenja na računu ostane raspoloživih najmanje 3,00 EUR.

 

Od 7.10.2024. mijenjaju se Opći uvjeti Računa zbog uvođenja Instant kreditnog plaćanja (Instant plaćanja).

U skladu s postojećim pravilima SCTInst sheme Europskog platnog vijeća, Erste banka uvodi instant kreditna plaćanja. Svi klijenti Erste banke moći će primati instant kreditna plaćanja, dok ćemo o mogućnosti njihova zadavanja sve klijente pravodobno obavijestiti.

Instant kreditna plaćanja koja se ponekad nazivaju trenutačna plaćanja, plaćanja su u stvarnom vremenu ili brža plaćanja, kreditni su prijenosi koji stižu na račun klijenta u roku od deset sekundi od obrade plaćanja.

Instant kreditna plaćanja provode se non-stop i sredstva su odmah dostupna primateljima.

Uveli smo pojmove Instant kreditni transfer prekogranični i nacionalni u eurima - Instant plaćanje (1.11.), Vremenska oznaka (1.12.) i SCTInst shema (1.35.).

Izmijenili smo točku 9.2., koja definira da Erste banka obrađuje platne transakcije koje dolaze od platitelja iz druge domaće ili inozemne banke u skladu s relevantnim prisilnim propisima te da je u slučaju neusklađenosti s navedenim propisima Erste banka ovlaštena odbiti izvršenje naloga za plaćanje. Ako dan kad su novčana sredstva odobrena na računu pružatelja platnih usluga primatelja plaćanja nije radni dan tog pružatelja usluga, odobrit će se najkasnije prvi sljedeći radni dan, izuzev za nalog Instant kreditnog transfera koji su dostupni za transakcijske Račune 24 sata dnevno svakog kalendarskog dana.

3. Terminski plan izvršenja platnih transakcija građana

Od 7.10.2024. mijenja se Terminski plan izvršenja platnih transakcija građana. Izmijenili smo vrijeme primanja naloga za prekogranične kreditne transfere u eurima u našim poslovnicama ili uslugom on-line bankarstva George tako da smo za pola sata produljili vrijeme primanja naloga koji se izvršavaju isti dan – u poslovnicama s 12 sati na 12.30 te preko usluge on-line bankarstva George s 12.30 na 13 sati.

Dopunili smo točku Pojašnjenja tako da smo definirali pojam Datum valute te smo definirali da se odobrenje Instant kreditnog transfera provodi 24 sata dnevno, sedam dana tjedno i sve kalendarske dane u godini u skladu s regulativom.

4. Opći uvjeti korištenja Osnovnog računa, Osnovnog računa za osjetljivu skupinu klijenata, Erste Gold Paketa i Erste Gold Plus Paketa

Dopunili smo točku 5.3. i točku 6. radi preciznijeg definiranja naplate naknade za korištenje paketa. Naplata naknade izvršava se kad je po računu ostvaren promet. Promet po računu predstavlja platnu transakciju, odnosno svaku uplatu, podizanje ili prijenos novčanih sredstava.

5. Opći uvjeti korištenja Erste FonStart usluge

Izmijenili smo dokument na način da smo definirali da uslugu mogu koristiti i korisnici kreditnih kartica te smo izbrisali odredbe vezane uz korištenje usluge Erste FonStart za građane u odnosu na proizvode drugih članica Erste grupe u Hrvatskoj.

6. Opći uvjeti George

Od 1.10.2024. mijenjaju se Opći uvjeti George zbog statusne promjene kojom Erste banka postaje pravni sljednik ECC-a:

  • u Uvodnim odredbama (1.) uvodimo pojmove: Kreditna kartica, Opći uvjeti kreditnih kartica, Okvirni ugovor za kreditne kartice i Korisnik kartice;
  • definiramo odnos Općih uvjeta George prema Okvirnom ugovoru o izdavanju i korištenju Diners Club, Visa, Mastercard kartice za građane (članak 2., 5.10., 7.2., 9.11., 11.1., 12.3., 12.8.);
  • usklađujemo Opće uvjete George s postojećim procesima tako da se u točki 3.5. briše rečenica koja se odnosila na ugovaranje Georgea preko usluga banke Erste NetBanking i Erste mBanking budući da su korisnici tih rješenja migrirali na uslugu on-line bankarstva George (3.5.);
  • definiramo način ugovaranja on-line bankarstva George preko ECC Mobile i ECC online usluge (2.9.) te opseg on-line bankarstva George za korisnike koji ga tako ugovore (3.6. i 3.7.);
  • navodimo da će korisnik on-line bankarstva George imati i uvid u kreditne kartice koje koristi kao ovlašteni korisnik nekog poslovnog subjekta (4.1.);
  • dodatno smo pojasnili način obavještavanja o izmjenama Općih uvjeta George (12.4.).

7. Opći uvjeti SMS

Od 1.10.2024. mijenjaju se Opći uvjeti korištenja Erste SMS usluge za građane zbog ukidanja Obavijesti o stanju računa na upit pa se brišu ili mijenjaju odredbe vezane uz tu vrstu obavijesti (4.1. i 6.4.).

Navedene izmjene stupaju na snagu:

  • 1.10.2024. – ako niste suglasni s tim izmjenama, možete otkazati Okvirni ugovor najkasnije 30.9.2024.,
  • 7.10.2024. – ako niste suglasni s tim izmjenama, možete otkazati Okvirni ugovor najkasnije 6.10.2024.,

Okvirni ugovor možete otkazati bez otkaznog roka i plaćanja naknada. Ako ne otkažete Okvirni ugovor do navedenog datuma, smatramo da ste suglasni s izmjenama.

Ako želite obavijesti o izmjenama uvjeta u poslovanju s građanstvom primati e-mailom, u našim poslovnicama možete ažurirati svoje podatke za kontakt.

Sve izmijenjene dokumente možete naći na www.erstebank.hr pod Izmjena dokumentacije u najavi na stranici Opći uvjeti i naknade – građanstvo, a u našim poslovnicama uz ove dokumente možete dobiti i dodatne informacije.

 

S poštovanjem,

Vaša Erste banka